Sidor

tisdag 7 februari 2012

Tillbaka och Paint

Hallå där, det trodde ni inte att jag skulle komma tillbaka? (Nej men det är bra att du är det) *Inte alls sett för mycket Karlsson på taket*


Jag är tillbaka nu ett tag framöver, det har varit väldigt hektiska veckor medans jag var borta...
Jag har nämligen varit borta och "renoverat" hus... det vill säga, jag har bland annat:

* Rivit ner gamla fula tapeter.
*skrapat bort diverse rester efter sagda tapeter.
*Slipat väggarna släta.
*Tapetserat med snyggare tapeter.
*Spikat upp elsladdar.
* Reparerat klinker.
* Lagt in klinkar i kök.
*Skrubbat bort fog ifrån klinkern.
*Byggt diskbänk
* Silikonat diskbänk.
*skruvat åt vattenkranar.

Och sen en hel del dammsugning av golv, skurning, moppning (Allt man kan göra med ett golv för att få det glänsande rent typ) torkat bänkar, rensat avlopp (Yuck) torkat fönster... En massa städning och sedan uppiffning av rummen så att det skulle se snyggt ut vid fotograferingen av huset...
  Det är nämligen så att syster med familj går i säljar-tankar, eller flyttar-tankar kanske det är och ett hus säljer nog bättre om det inte är slitet utan fräscht.

Så nu har jag varit där och hjälpt till med allt det tunga arbetet och varit ett avlastningsstöd åt syster som inte ska bära på saker och hålla på...

Jag kommer väll ut med det nu... Jenrik väntar tillökning, i Augusti får Alva ett syskon.
Därför vore det bra att de fick huset sålt och kunde flytta innan dess så att "plutten" får ett eget rum, och de behöver verkligen ett större hus, med eller utan tillökning.


Från och med nu ska jag börja att översätta det jag skrivit till engelska (kanske inte varje gång, men ofta) så det blir extra långa inlägg, det börjar på svenska och sen kommer en översatt text längre ner, det är för att göra mig mer "tillgänglig" för alla icke svensk-talande.
Jag vet att jag fösökte tidigare att posta ett engelskt i veckan, men det rann ut i sanden :)


Jag tänkte bara visa en bild på min version av Eowyn, i mitt och Jennys parodi manus på Sagan om ringen (som jag nu gör om till serietidning) är Eowyn väldigt olik Tolikens Eowyn...

Jag föreställer mig "våran" Eowyn som en disney-prinsessa till utseendet, men hon har absolut inte deras egenskaper, som tillexempelt, duktig på matlagning eller deras försiktiga, subtila flirtningar, där är hon en disney-prinsessas motsats :)

Här är iallafall en bild jag gjort i paint och som vanligt har den ingen bakgrund. :)




Det här får avsluta min uppdatering, vi hörs imorgon :)


*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~* ENGLISH *~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*-,._.,-*~'`^`'~*




I'm back now for a while, it's been very hectic weeks while I was away ...
I've been away  and "renovated" a house ... well at least I did this:

* taken down old ugly wallpapers.
* Scraped various remains of said wallpaper.
* Sanded walls so they became smooth.
* Papered with nicer wallpapers.
* Nailed up electrical cords.
* Repaired clinker tiles.
* Added a tiled floor in the kitchen.
* Scrubbed away "seam" from the clinker.
* Built a kitchen sink
* Added the faucets.


And then a lot of vacuuming the floors, scrubbing, mopping (All you can do with a floor to get it shiny clean) tidied counter tops, cleansed the drains (Yuck) cleaned the windows ... A lot of cleaning and then decorating the rooms so that it would look good on photos.
The fact is that the sister and her family are trying to sell their house, and thats why I helped them tidy up and I have been there and helped with all the heavy lifting and have been a support to my sister who shouldn't be lifting stuff right now...

I have to tell you now... Jenrik (Sister and her husband) are expecting a new baby, in August will Alva get a sibling.

Therefore it would be good that they got the house sold and could move before then so that "tiny" gets a own room... And they really need a bigger house, even before "tiny" was on his/her way.


From now on I will start to translate what I have written to English so it will be extra long posts, it starts in Swedish and then this English translation. Just so the blog is more "accessible" to all non-Swedish speaking viewers. :)




Just thought I'd show a picture of my version of Eowyn, in my and Jenny's parody script for Lord of the Rings (which I now draw a comic book of) is very different from Tolikens Eowyn.

I imagine "our" Eowyn as a Disney princess, well at least she looks like a Disney princess, but she doesn't behave like the typical Disney princess :)

Look at the picture further up. ^
And there's no background to the picture cause I don't have the patience to draw it x)



This will conclude my update, see ya tomorrow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar