Sidor

fredag 30 december 2011

Minnen och sorg

Jag är ledsen att jag inte uppdaterat på ett tag nu, men det kändes alldelse för krystat att skriva något den här veckan, och igår tänkte jag skriva ett inlägg, men så ändrade jag mig och väntade till idag.

Anledningen till det är att idag är det ett år sedan min näst äldsta bror Peter gick bort, så jag tillägnar denna post till honom!

Visst det var ganska väntat att han levde på lånad tid, han hade varit svårt sjuk i flera års tid och han kämpade på trots att han hade en väldigt svag kropp.
Han var så stark, men tillslut orkade han inte längre kämpa och tillät sig att bli fri från sina krämpor, bli fri från smärta och fri från sjukdom.

Jag minns att Alva var hemma hos oss för att fira det nya året när Emil kom in på morgonen, halv sju var klockan, och han ber mig klä på Alva för att Fredrik var påväg för att hämta henne då Peter hade gått bort den natten... Mamma och pappa var i Fagersta hos honom och hade varit det sedan ett, två på natten. Jag kommer inte ihåg riktigt när de åkte in till honom, men mammas arbetskamrater hade ringt hem och bett de att komma in då Peter var mycket dålig, och jag minns inte hur många gånger han var riktigt dålig men kämpade på och tillfrisknade lite, för att sedan bli sämre och bättre. Det gick väldigt upp och ner med han, så det var inte oväntat att han en dag inte skulle ha någon kraft kvar att kämpa med.

Men han var stark min bror
Jag hoppas och vet att han är på ett bättre ställe nu och som jag sa i en tidigare post så får han ju iallafall vara med morfar och farfar och våra fyrfotade familjemedlemmar tills vi träffas igen ツ






Vi firade jul idag för Lucas då han hade varit med sin pappa under julhelgen och Jenrik och Alva kom över och var med i julfirandet och efter alla klappar var öppnade och maten undanplockad och alla var påväg hem gick vi ut hela familjen (med undantag för Jimrina, Isac och Hampus då de inte var här) och Jenrik hade köpt en
svävande lykta (khom loy) som vi släppte iväg och den flög upp till Peter, som satt på månen enligt Alva och Lucas :')
Efter det åkte vi till hans gravplats och tände några ljus och jag försökte ta kort på det men min mobil är inte var den en gång var och klarade inte det uppdraget, men pappa hade med sig Jenriks(?) systemkamera och tog några bilder fast jag tror inte att han har fört över dem till någon dator än.


Nu tänkte jag kolla på en film eller något och tänka på annat!

En sista sak: Jag älskar dig Peter och jag hoppas att en dag blir lika stark som du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar